вторник, 1 юни 2010 г.

Ничия земя

Тук всичко намира набързо, нормална понятна развръзка,
преди да забрави ноща свойто було навярно по път към дъжда,
мълчаха дърветата, мълчаха разрязани бурени, мълчаха тревите,
получили мярка единствено в туй раздвоение от своите корени.

Какво като не толкова далеч, живота ще се свърши безвъзвратно,
ще смеси от дъха на пръст с плътта съдбата в няколко сезона,
какво че, своето обратно се размива по-далече в светлината на сърцата,
когато избледняват и годините от преброените в душата залези и липси.

Какво като от няколко живота няма нищо минало за пазене,
макар че, се твърди, живял е в мен открадвайки от топлината уж деня,
и не с душа убежище за пясъци и бури ме измерва времето назаде,
а още повече не искам да живея вечно в плиткото на думи казани набързо.

Ако ме видиш изкривен от някаква белязана баналност на представите,
и после само туй от мен остава като погледа преди да кажеш край, до тук,
не ми разправяй как си превъзпитала духа ми, или с болката познала светлината ми,
защото нищо не научих повече от туй да не заспивам, ако те запазя в себе си.

И знам вината ни е бездна, вечно празна от богати намерения,
и всяко благородство устояло, не понече да е мръсното във някой вместо мен,
когато всеки ден дописваш с малко думи всичко за което няма думи за да кажеш,
и с повече усещане за хората, които просто с теб се разминават ежедневно.

Какво ли значи да си част от някого, когато си във никъде осъмнал,
не просто знаци липсващи в спестената човешка дума, казана наум,
и колко малко искаме в живота си познавайки се като скриваната участ
не искам нищо без крила втъкани и издялани дори несръчно, но до мене.

Няма коментари:

Публикуване на коментар